1.Frattura è Screpulatura
Molla à fogliaE fratture si verificanu tipicamente in a foglia principale o in i strati interni, prisentendu si cum'è crepe visibili o rottura cumpleta.
Cause Primarie:
–Sovraccaricu è Fatica: I carichi pesanti prolungati o l'impatti ripetuti superanu u limite di fatica di a molla, in particulare in a foglia principaleorsua maiò parte di u caricu.
–Difetti di materiale è di fabricazione: Acciaiu à molla inferiore (per esempiu, insufficienteSUP9o gradu 50CrVA) o un trattamentu termicu difettuosu (per esempiu, tempra o rinvenimentu inadeguati) riducenu a tenacità di u materiale.
–Installazione/Manutenzione impropria: Troppu strettu o allentatuBulloni à Ucausanu una distribuzione irregulare di u stress, mentre chì a mancanza di lubrificazione trà e foglie aumenta l'attritu è a cuncentrazione di u stress.
2. Deformazione è Perdita Arcuata
E molle à lamina ponu piegassi, torce si o perde a so forma d'arcu, affettendu a rigidità di a sospensione è a stabilità di u veiculu.
Cause Primarie:
–Caricamentu anormale: L'operazione frequente nantu à terreni accidentati o i spostamenti di carica sbilanciati causanu una sovraccarica lucalizzata.
–Danni termichi: A vicinanza à i sistemi di scaricu o à i cumpunenti à alta temperatura indebulisce l'elasticità di l'acciaiu, purtendu à a deformazione plastica.
–Invecchiamento: L'usu à longu andà riduce u modulu elasticu di l'acciaio, causendu deformazione permanente.
3. Allentamentu è rumore anormale
Tintinnii o scricchiolii metallichi durante a guida, spessu per via di cunnessione allentate o cumpunenti usurati.
Cause Primarie:
–Elementi di fissaggio sciolti:Bulloni à U,bulloni centrali, o i clips à molla si allentanu, permettendu à e foglie o à e cunnessione di l'assi di spustassi è sfregà.
–Boccole usurate: E boccole di gomma o poliuretanu degradate in manette o occhielli creanu un ghjocu eccessivu, chì porta à rumore induttu da vibrazioni.
–Fallimentu di lubrificazione: U grassu seccu o mancante trà e foglie aumenta l'attritu, pruvucendu scricchiolii è accelerendu l'usura.
4. Usura è currusione
Scanalature visibili, macchie di ruggine, o riduzione di spessore nantu à e superfici di e foglie.
Cause Primarie:
–Fattori ambientali: L'esposizione à l'umidità, u sale (per esempiu, e strade invernali) o i prudutti chimichi corrosivi provoca ruggine; u fangu è i detriti in i spazii di e foglie aggravanu l'usura abrasiva.
–Scorrimentu interfoglia anormale: A mancanza di lubrificazione o e foglie deformate portanu à un scorrimentu irregulare, creendu scanalature o macchie piatte nantu à e superfici di e foglie.
5. Degradazione di l'elasticità
Capacità portante ridotta, manifestata da un'altezza di guida anormale di u veiculu (per esempiu, cedimenti) sottusenza caricao à pienu caricu.
Cause Primarie:
–Fatica di u materiale: E vibrazioni ripetute à alta frequenza o u caricu ciclicu danneghjanu a struttura cristallina di l'acciaiu, abbassendu u so limite elasticu.
–Difetti di trattamentu termicu: Un indurimentu insufficiente o un rinvenimentu eccessivu riduce u modulu di elasticità di a molla, compromettendu a so capacità di vultà à a so forma originale.
6. Disallineamentu di l'assemblea
E molle à lamina si spostanu da a so pusizione curretta nantu à l'asse, pruvucendu una usura irregulare di i pneumatici o una deviazione di guida.
Cause Primarie:
–Errori d'installazione: Disallineatubullone centraleI fori o e sequenze di serraggio incorrette di i bulloni a U durante a sustituzione portanu à un malposizionamentu di l'anta.
–Cumponenti di supportu dannighjati: I sedi di a molla di l'asse deformati o i supporti di a maniglia rotti forzanu a molla à disallineà.
Cunclusione: Impattu è Prevenzione
Molla à fogliaI difetti in i camion pesanti derivanu principalmente da un caricu eccessivu, difetti di materiale, negligenza di manutenzione è fattori ambientali. L'ispezioni regulare (per esempiu, cuntrolli visuali di crepe, misurazioni di l'altezza di l'arcu, diagnostica di u rumore) è a manutenzione proattiva (lubrificazione, serraggio di i dispositivi di fissaggio, prutezzione da a ruggine) sò cruciali per mitigà i risichi. Per l'applicazioni pesanti, dà priorità à i materiali di qualità, rispettà i limiti di carica è risolve i prublemi prontamente pò allargà significativamente a durata di vita di e molle à balestra è assicurà a sicurezza operativa.
Data di publicazione: 19 di ghjugnu di u 2025