Sviluppà a sospensione di a molla à foglia

A molla à balestra posteriore cumposta prumesse più adattabilità è menu pesu.
Suspensione à molla à foglia in sviluppu (1)

Menziunate u termine "molla à balestra" è ci hè una tendenza à pensà à e vitture muscle di a vechja scola cù parti posteriori senza sofisticazione, cù sospensioni à carrettu è asse solidu o, in termini di motociclette, moto d'anteguerra cù sospensioni anteriori à molla à balestra. Tuttavia, stemu avà circendu di fà rivivere l'idea di e moto di motocross.

In realtà, mentre chì i sistemi di sospensione vechji è rudimentali utilizavanu spessu molle à balestra, a molla stessa ùn hè micca di solitu a fonte di a so mancanza di sofisticazione. A Corvette di Chevrolet utilizava molle à balestra trasversali nantu à sospensioni indipendenti da a seconda generazione in u 1963 finu à u lanciu di l'ottava generazione in u 2020, aduttendu molle à una sola lamina in plastica cumposta in l'anni '80. Menu famosamente, Volvo usa molle à balestra trasversali cumposte in parechji di i so ultimi mudelli. Usate currettamente, e molle à balestra fatte di materiali muderni ponu esse più leggere di e bobine d'acciaio, è in certi casi a so forma longa è piatta hè più faciule da imballà. E molle à balestra cumposte, fatte di un pezzu unicu invece di e foglie impilate di e molle à balestra metalliche tradiziunali, evitanu ancu l'attritu di e foglie multiple chì si sfreganu inseme, chì era unu di i principali svantaghji di i disinni più vechji.Suspensione à molla à foglia in sviluppu (2)
E molle à balestra sò digià apparse nantu à e moto da motocross in l'era muderna. A moto da cross di fabbrica Yamaha di u 1992-93, a YZM250 0WE4, utilizava una sola foglia cumposta à a parte posteriore, a so estremità anteriore fissata sottu à u mutore è a parte posteriore imbullonata à un ligame sottu à u forcellone, in modu chì quandu a rota posteriore si alzava, a foglia si fletteva per furnisce a sospensione. L'idea era di liberà a zona induve a molla posteriore è l'ammortizzatore si trovanu nurmalmente, permettendu un percorsu di aspirazione più drittu per u mutore. Hè statu ancu muntatu un ammortizzatore rotativu compactu è a moto hè stata vincitrice di una corsa sia in u 1992 sia in u 1993 in u Campionatu All-Japan.Suspensione à molla à foglia in sviluppu (3)
U nostru novu disignu, rivelatu in una dumanda di brevettu di a cumpagnia austriaca, si riferisce à a Yamaha è mette in risaltu vantaghji simili in termini di imballaggio, ma adotta una disposizione diversa. Cum'è mostratu in l'imagine, avemu messu a foglia in un orientamentu quasi verticale, stretta contr'à a parte posteriore di u mutore per liberà u spaziu nurmalmente occupatu da un coilover (u brevettu cunfirma chì mentre a so imagine principale mostra u sistema sovrappostu à una imagine di un motocross cunvinziunale, a molla elicoidale mostrata in l'imagine ùn saria micca presente).Suspensione à molla à foglia in sviluppu (4)

A cima è a parte inferiore di a molla sò ognuna fissate fermamente à a fine di i ligami. U ligame superiore hè muntatu in modu pivotante nantu à u quadru principale di a bicicletta, mentre chì u ligame inferiore pivota da una staffa sottu à u forcellone. U risultatu hè chì, mentre u forcellone si move versu l'altu, una curva hè introdutta à a molla à balestra cumposta. Per aghjunghje a pussibilità di regulazione, a lunghezza di u ligame superiore hè regulabile per mezu di una filettatura à vite è una manopola di regulazione, chì facilita l'aumentu o a riduzione di u precaricu in u sistema.Suspensione à molla à foglia in sviluppu (5)U brevettu ùn mostra micca un ammortizzatore per a parte posteriore, ma u so testu cunfirma chì un ammortizzatore cunvinziunale saria adupratu per cuntrullà a sospensione posteriore. Tuttavia, duveria esse più compactu chè un ammortizzatore posteriore nurmale, o muntatu in modu diversu, per permette à KTM di prufittà di i benefici di a molla à balestra, chì sò largamente ligati à u spaziu ch'ella libera. U brevettu suggerisce chì questu spaziu puderia esse adupratu per fà chì e parti di u gruppu motopropulsore cum'è a scatula d'aria, u trattu d'aspirazione o a marmitta, per esempiu, sianu più grande o più efficienti. Inoltre, u disignu puderia permette una maggiore flessibilità di layout in e future moto da motocross elettriche.Suspensione à molla à foglia in sviluppu (6)

Oltre à i vantaghji di l'imballu, l'altru benefiziu di u sistema hè a so regulabilità. U nostru brevettu mostra cumu cambià a lunghezza o a forma di i ligami chì tenenu una di e duie estremità di a molla pò alterà u cumpurtamentu di a sospensione. In una illustrazione (Fig. 7 in u brevettu), sò mostrate quattru diverse disposizioni di leva per cambià u cumpurtamentu di a sospensione posteriore: cambià da una velocità crescente (7a) à una velocità costante (7b), è diminuisce e velocità di e molle (7c è 7d). Quessi cumpurtamenti radicalmente diversi sò ottenuti senza cambià a molla stessa.
Cum'è sempre, una dumanda di brevettu ùn hè micca una garanzia chì un'idea ghjunghjerà à a pruduzzione, ma i vantaghji di l'imballu di a parte posteriore di a molla à balestra puderanu diventà sempre più preziosi, in particulare in u futuru, postu chì i gruppi motopropulsori elettrici forzanu l'ingegneri à ripensà i layout cunvinziunali chì sò stati affinati durante un seculu di motociclette à pistoni.


Data di publicazione: 12 di lugliu di u 2023